Toegankelijkheid van onze diensten: 11 agentschappen van Actiris open voor gebruikers

Aantal toegankelijke agentschappen gaat van 3 naar 11 om onze fysieke dienstverlening te verzekeren

Vanaf vandaag, maandag 1 maart, en na overleg met de syndicale organisaties, schakelt Actiris over naar code oranje. Het aantal agentschappen dat toegankelijk is voor gebruikers gaat van 3 naar 11 om onze fysieke dienstverlening te garanderen, maar wel nog steeds enkel op afspraak.

Concreet zullen vanaf 1 maart de agentschappen van Anderlecht, Brussel-Stad, Etterbeek, Evere, Elsene, Jette, Molenbeek, Sint-Gillis, Sint-Joost, Schaarbeek en Vorst opnieuw de deuren openen voor gebruikers. Wel enkel op afspraak, en dit om het menselijk contact met onze meest kwetsbare gebruikers te verzekeren (bijvoorbeeld werkzoekenden zonder internettoegang of werkzoekenden met wie we niet in het Nederlands of Frans kunnen communiceren). Op die manier wil Actiris de continuïteit van de rechten van alle werkzoekenden garanderen.

Ons Contact Center blijft uiteraard bereikbaar. Een honderdtal medewerkers zitten klaar om élke werkzoekende te blijven verder helpen, op het gratis nummer 0800 35 123. Van maandag tot vrijdag, tussen 8.30 u. en 16.30 u. Sinds het begin van het jaar beantwoorden onze medewerkers elke oproep binnen de minuut, van thuis uit en met hun persoonlijke internetverbinding.

Digitaal kunnen werkzoekenden op www.actiris.brussels hun online dossier blijven raadplegen in My Actiris en er hun inschrijving beheren, vacatures zoeken of administratieve documenten opvragen.

Daarnaast blijven ook onze werkgeversconsulenten vanop afstand beschikbaar om werkgevers te ondersteunen bij hun zoektocht naar talent. En via My Select Actiris, de online automatische matching tool, kunnen werkgevers hun werkaanbiedingen zelf blijven beheren en kandidaten zoeken.

Alle nieuwe maatregelen worden systematisch geëvalueerd in functie van de evolutie van de gezondheidssituatie en de richtlijnen van regionale en federale overheid.

Sean Vanonckelen

Sean Vanonckelen

Woordvoerder, Actiris

Share

Latest News

Website preview
De Brusselse werkloosheidscijfers
Eind april 2025 telde Actiris 90.637 ingeschreven werkzoekenden, een stijging (+1,8) tegenover april 2024.
press.actiris.be
Website preview
Actiris wil tegen 2028 met de hulp van partners 4.400 werkzoekenden aanmoedigen om gebruik te maken van mentoring
Actiris stelt vandaag de nieuwe partners voor die zijn geselecteerd om werkzoekenden tussen nu en 2028 via mentoring te ondersteunen om de arbeidsmarkt te betreden. Met deze nieuwe partners wil Actiris in 4 jaar tijd meer dan 4.400 mensen ondersteunen.
press.actiris.be
Website preview
Werkloosheid in Brussel stabiliseert
Eind maart 2025 telde Actiris 90.153 ingeschreven werkzoekenden, een stabilisering (+0,1) tegenover maart 2024.
press.actiris.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Actiris

Actiris is de onmisbare en betrouwbare openbare dienst voor werkzoekenden en werkgevers in het Brussels Gewest. Actiris zet zich in om de tewerkstellingsgraad van de Brusselaars te verhogen en focust hiervoor op twee opdrachten: zorgen voor kwaliteitsvolle begeleiding en dienstverlening aan de werkzoekenden in hun overgang naar een duurzame en kwaliteitsvolle tewerkstelling, en gratis diensten bieden aan alle werkgevers in hun zoektocht naar medewerkers.

Voor meer informatie, zie www.actiris.be

Neem contact op met

Sterrenkundelaan 14, 1210 Brussel

www.actiris.be