Actiris schakelt opnieuw over naar digitale dienstverlening

Actiris schakelt opnieuw over naar digitale dienstverlening

CORONA UPDATE

Gezien het stijgend aantal coronabesmettingen en de maatregelen genomen door de federale en Brusselse regering, schakelt Actiris opnieuw over naar een digitale dienstverlening. Vanaf 3 november staan al onze diensten 100% digitaal ter beschikking van onze gebruikers, zonder daarbij onze meest kwetsbare gebruikers uit het oog te verliezen.

Concreet worden er vanaf dinsdag geen fysieke afspraken meer ingepland, en dat tot en met 20 november. Al onze diensten worden maximaal digitaal voortgezet, onder meer met afspraken vanop afstand via videoverbinding.

Maar, om toch een minimale fysieke dienstverlening te garanderen voor onze meest kwetsbare gebruikers (bijvoorbeeld werkzoekenden zonder internettoegang of werkzoekenden met wie we niet in het Nederlands of Frans kunnen communiceren) blijven er 3 Actiris-agentschappen open voor een beperkt aantal afspraken. Meer bepaald de agentschappen in Brussel-stad, Elsene en Sint-Joost. Op die manier verzekeren we de continuïteit van de rechten van onze gebruikers.

Ook ons Contact Center blijft bereikbaar en is versterkt. Meer dan 100 medewerkers zitten klaar om élke werkzoekende te blijven verder helpen, op het gratis nummer 0800 35 123. Van maandag tot vrijdag, tussen 8.30 u. en 16.30 u. Dankzij een enorme inzet van ons team worden oproepen nu al binnen de minuut beantwoord. Die prestatie zetten we de komende weken door.

Digitaal kunnen werkzoekenden op www.actiris.brussels hun online dossier blijven raadplegen in My Actiris en er hun inschrijving beheren, vacatures zoeken of administratieve documenten opvragen.

Daarnaast blijven ook onze werkgeversconsulenten vanop afstand beschikbaar om werkgevers te ondersteunen bij hun zoektocht naar talent. En via My Select Actiris, de online automatische matching tool, kunnen werkgevers hun werkaanbiedingen zelf blijven beheren en kandidaten zoeken.

Eén ding is zeker: ook in deze moeilijke tijden blijven de medewerkers van Actiris meer dan ooit beschikbaar voor onze gebruikers.

De getroffen matregelen worden opnieuw geëvalueerd op 20 november. De datum van de inwerkingtreding kan vervroegd worden in het geval dat de overheid extra maatregelen neemt die meteen in voege zouden gaan.

Contacteer ons
Sean Vanonckelen
Sean Vanonckelen Woordvoerder, Actiris
Sean Vanonckelen
Sean Vanonckelen Woordvoerder, Actiris
Over Actiris

Actiris is de Brusselse gewestelijke dienst voor arbeidsbemiddeling. Als Brusselse openbare tewerkstellingsdienst is Actiris de centrale speler en leverancier van oplossingen voor de tewerkstelling in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Actiris concentreert zijn actie en middelen rond twee opdrachten: het garanderen van de matching tussen werkgevers en werkzoekenden en het organiseren van de doorstroming naar werk. Daarnaast is Actiris ook gemandateerd om het Brussels Observatorium voor de Werkgelegenheid te coördineren.

Voor meer informatie, zie www.actiris.be.

Actiris
Sterrenkundelaan 14, 1210 Brussel