Actiris schakelt opnieuw over naar digitale dienstverlening

CORONA UPDATE

Gezien het stijgend aantal coronabesmettingen en de maatregelen genomen door de federale en Brusselse regering, schakelt Actiris opnieuw over naar een digitale dienstverlening. Vanaf 3 november staan al onze diensten 100% digitaal ter beschikking van onze gebruikers, zonder daarbij onze meest kwetsbare gebruikers uit het oog te verliezen.

Concreet worden er vanaf dinsdag geen fysieke afspraken meer ingepland, en dat tot en met 20 november. Al onze diensten worden maximaal digitaal voortgezet, onder meer met afspraken vanop afstand via videoverbinding.

Maar, om toch een minimale fysieke dienstverlening te garanderen voor onze meest kwetsbare gebruikers (bijvoorbeeld werkzoekenden zonder internettoegang of werkzoekenden met wie we niet in het Nederlands of Frans kunnen communiceren) blijven er 3 Actiris-agentschappen open voor een beperkt aantal afspraken. Meer bepaald de agentschappen in Brussel-stad, Elsene en Sint-Joost. Op die manier verzekeren we de continuïteit van de rechten van onze gebruikers.

Ook ons Contact Center blijft bereikbaar en is versterkt. Meer dan 100 medewerkers zitten klaar om élke werkzoekende te blijven verder helpen, op het gratis nummer 0800 35 123. Van maandag tot vrijdag, tussen 8.30 u. en 16.30 u. Dankzij een enorme inzet van ons team worden oproepen nu al binnen de minuut beantwoord. Die prestatie zetten we de komende weken door.

Digitaal kunnen werkzoekenden op www.actiris.brussels hun online dossier blijven raadplegen in My Actiris en er hun inschrijving beheren, vacatures zoeken of administratieve documenten opvragen.

Daarnaast blijven ook onze werkgeversconsulenten vanop afstand beschikbaar om werkgevers te ondersteunen bij hun zoektocht naar talent. En via My Select Actiris, de online automatische matching tool, kunnen werkgevers hun werkaanbiedingen zelf blijven beheren en kandidaten zoeken.

Eén ding is zeker: ook in deze moeilijke tijden blijven de medewerkers van Actiris meer dan ooit beschikbaar voor onze gebruikers.

De getroffen matregelen worden opnieuw geëvalueerd op 20 november. De datum van de inwerkingtreding kan vervroegd worden in het geval dat de overheid extra maatregelen neemt die meteen in voege zouden gaan.

Sean Vanonckelen

Sean Vanonckelen

Woordvoerder, Actiris

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Actiris organiseert een Jobday om het personeelstekort in de boekhoudsector aan te pakken
Dinsdag 9 december om 9u30 organiseert Actiris een Jobday voor boekhoudkundige profielen in het Beroepenpunt. Zes werkgevers zijn op zoek naar uiteenlopende profielen om hun vacatures op te vullen.
press.actiris.be
Website preview
De Brusselse werkloosheidscijfers
Eind november 2025 telde Actiris 93.563 ingeschreven werkzoekenden, een stijging (+1,7%) tegenover november 2024.
press.actiris.be
Website preview
Actiris organiseert een unieke jobdating om 60 Brusselse jongeren een eerste professionele "ja" te bezorgen
Actiris organiseert op woensdagvoormiddag 19 november een evenement dat een zestigtal jonge werkzoekenden en een tiental werkgevers samenbrengt. Deze werkgevers staan klaar om deze jongeren hun eerste First-Stage aan te bieden en hen zo een beslissende stap richting werk te laten zetten.
press.actiris.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Actiris

Actiris is de onmisbare en betrouwbare openbare dienst voor werkzoekenden en werkgevers in het Brussels Gewest. Actiris zet zich in om de tewerkstellingsgraad van de Brusselaars te verhogen en focust hiervoor op twee opdrachten: zorgen voor kwaliteitsvolle begeleiding en dienstverlening aan de werkzoekenden in hun overgang naar een duurzame en kwaliteitsvolle tewerkstelling, en gratis diensten bieden aan alle werkgevers in hun zoektocht naar medewerkers.

Voor meer informatie, zie www.actiris.be

Neem contact op met

Sterrenkundelaan 14, 1210 Brussel

www.actiris.be